torsdag 3. januar 2013

Godt nytt "føggelår"

Da er det vel på tide å ønske "føggelfolket" godt nytt år og håpe på mange fine observasjoner !

Vi har gjort det bra i året som gikk : Fått på plass et styre, blitt registrert i Brønnøysund ,hatt over 3700 besøk på hjemmesida, flere har blitt aktive på arts.obs og vi har blitt kjent av og med fugletittere i Trøndelag.

Allerede i år (2.januar) har 6  observatører lagt inn observasjoner fra regionen vår. Frank Robert leder årslista på øyene med 25 arter og flere vil det vel bli nå som isen på vatna smelter og ender m.m .trekker innover.
 Det kan også være smart nå om vinteren å se etter lomer og dykker . De ligger som regel et stykke utpå sjøen. Sjekk hva de ser rundt Ørlandet på arts.obs.

Nytt år innebærer også et årsmøte. Vi tar sikte på å få avviklet dette tidlig i mars. Forslaget mitt er at vi gjør det som sist : Observasjonsrunde først; så debatt. Saker til årsmøte er jo de vanlige formelle valgene.
Viktig for oss blir vel valg av logo. Se forslagene Kolbjørn har laget og gjør deg opp en mening.
Vi bør ta en avgjørelse på årsmøtet om logo.

Innspill av saker til årsmøtet kan sendes meg på mail eller legges inn som komentar til dette.

Karl Thorvaldsen (leder)



1 kommentar:

  1. Så deilig at vi igjen har litt dagslys! Ikke minst at vi har noen timer med lys på ettermiddagen :-) Deilig!!!
    Nå har jeg skjerpet meg, og tatt opp kampen med dere andre. Lista mi blir stadig lengre, men fremdeles er det mange arter jeg ikke har lagt inn. De kommer! (Men jeg tror egentlig ikke jeg klarer å slå de ivrigste av dere) Har også en del bilder jeg satser på å legge inn på observasjonene mine.
    Håper dere alle fikk med dere svarttrosthannen med det korte overnebbet (på trykk i HF sist fredag). Han dukket opp her 24. januar, og er her ennå :-)

    SvarSlett